تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۶۵۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص پرشتاب از استراحت بازگشت

‌می‌متالز - در جریان معاملات سومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۷۶۸ واحد (۱.۸۹ درصد) افزایش به رقم ۴۷۳ هزار و ۱۳۶ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲۸ هزار و ۹۰۹ واحد (۱.۸۵ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز دوشنبه، ۱۲دی ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۸ هزار و ۱۰۲ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۴۳ هزار و ۴۷۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۶ هزار و ۲۵۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۱ هزار و ۱۵۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۳ هزار و ۵۵۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صایع مس ایران با ۲ هزار و ۵۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۴ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۸۵۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۵۹۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۳۵۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۲ واحد، شرکت داروپخش با ۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری شفادارو با ۲۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۲۲ واحد و شرکت کارخانجات داورپخش با ۲۱ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۰ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۲۱.۷۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.

همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۲۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۱۰۰ واحد، شرکت پلیمر آریاساسول با ۳۳ واحد، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۲۲ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۴ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۱.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴.۶ واحد، شرکت پخش البزر با ۲.۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۲.۲ واحد، شرکت نفت ایرانول با ۲ واحد و بیمه سامان با ۱.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده