تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۸۵۸۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

بورس بر مدار صعود

‌می‌متالز - در جریان معاملات سومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۰۰ واحد (۰.۹۳ درصد) افزایش به رقم ۴۶۷ هزار و ۵۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۲ هزار و ۸۲۹ واحد (۰.۸۲درصد) به تراز یک میلیون و ۵۷۶ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز دوشنبه، ۴ دی ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۵۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۱ هزار و ۶۰۱ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۱۹۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۳ هزار و ۶۵۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۰ هزار و ۹۷۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۵ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۲۷ هزار و ۲۷۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۱۶۱ واحد، شرکت توسعه ملی معادن و صنایع معدنی خاورمیانهخ با یک هزار و ۷۷۷ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۲۰۱ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۸۲۱ واحد و شرکت ایران خودرو با ۷۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۱۵ واحد، شرکت ملی صایع مس ایران با ۶۴۸ واحد، شرکت بانک پارسارگاد با ۲۴۷ واحد، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۲۲ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۵ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۱.۲۲ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.

همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۵۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۸ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۸ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۶.۴ واحد، شرکت بیمه کوثر ۶ واحد و شرکت پالایش نفت شیراز با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پلیمر آریاساسول با ۱۶ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۴ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۳.۲ واحد و شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده