تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۸۵۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موافقت سازمان بورس با عرضه ۸ صکوک در آذر ۱۴۰۱

‌می‌متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار در آذر ماه ۱۴۰۱ موافقت اولیه خود را با عرضه عمومی ۸ مورد صکوک مرابحه و اجاره مجموعاً به ارزش ۱۱۳،۲۲۰ میلیارد ریال اعلام نمود.

به گزارش می‌متالز، طی ماه گذشته ۸ شرکت موفق به اخذ موافقت اصولی انتشار صکوک شدند که اولین تجربه آن‌ها در حوزه تامین مالی از طریق این ابزارهاست.

موافقت اصولی‌های مذکور جهت طرح‌های تامین مالی در حوزه‌های حمل و نقل، غذا، دارو و بهداشت، معدن و فلزات، واسطه‌گری مالی و عمومی به شرح زیر صادر شدند.

موافقت سازمان بورس با عرضه ۸ صکوک در آذر ۱۴۰۱

طی این ماه همچنین ۴ مورد عرضه صکوک برای شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی عام)، توسعه صنعتی مشفق (سهامی خاص)، ایران ترانسفو (سهامی عام) و فناوران ایده پرداز صبا (سهامی خاص) مجموعاً به ارزش ۷۸ هزار میلیارد ریال از طریق بورس تهران و فرابورس ایران صورت گرفت که سومین تجربه تامین مالی شرکت گل گهر و اولین تجربه تامین مالی سه شرکت دیگر از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه به شمار می‌آید.

شرکت گل گهر جهت تضمین پرداخت مبلغ اصل و اقساط اوراق مذکور از ساز و کار رتبه اعتباری (بدون رکن ضامن) و سه شرکت دیگر از روش ضمانت شخص ثالث (ضامن بانکی) استفاده نمودند.

در این ماه همچنین، صکوک منفعت وزارت امور اقتصادی و دارایی که در آبان ماه ۱۳۹۸ در نماد‌های افاد ۶۱ و افاد ۶۲ منتشر شده بود، سررسید شد و مبلغ اصل و آخرین قسط آن مجموعاً به ارزش ۴۳،۶۰۹ میلیارد ریال توسط شرکت واسط مالی تیر دریافت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان این اوراق واریز گردید.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده