تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۸۷۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

تداوم سبزپوشی شاخص‌های منتخب

‌می‌متالز - در جریان معاملات دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۳۱۵ واحد (۲.۱۴ درصد) افزایش به رقم ۴۹۲ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۳۷ هزار و ۱۶۶ واحد (۲.۳۳ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۳۵ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز شنبه، ۱۸ بهمن ماه، بیش از ۱۹ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۶۶ هزار و ۱۱۱ معامله به ارزش ۱۶ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه بانک‌ها با ۵۹ هزار و ۸۵۱ معامله به ارزش ۷ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۷ هزار و ۹۸ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۲ هزار و ۹۰۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۴۳ هزار و ۸۰۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اثفهان با ۲ هزار و ۵۸۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۴۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۲۱۴ واحد، شرکصنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۷۲۳ واحد و بانک پاسارگاد با یک هزار و ۳۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۸۶ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۱۶ واحد، شرکت سایپا با ۲۰۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری بهمن با ۹۰ واحد و شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۷۰ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۸۹.۹۳ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۵۷ واحد رسید.

همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۹۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، پلیمر آریاساسول با ۹۱.۹۸ واحد، بیمه پاسارگاد با ۶۳.۹۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۲۴ واحد و شرکت آپتروشیمی شهید تندگویان با ۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بهمن دیزل با ۴.۶۵ واحد، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۳ واحد، شرکت کشت و دامداری فکا با ۰.۹۳ واحد، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با ۰.۷۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب با ۰.۵۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده