تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۲۸۷۷۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص هم‌وزن همچنان مثبت ماند

‌می‌متالز - در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۵۶۸ واحد (۰.۱۱ درصد) افزایش به رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۶ هزار و ۹۱ واحد (۰.۹۶درصد) به تراز یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز چهارشنبه، ۲۱ بهمن ماه، بیش از ۲۲ میلیارد و ۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۳۸ هزار و ۵۵۶ معامله به ارزش ۱۶ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۵۳ هزار و ۸۷۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۵ هزار و ۸۵۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۴۸ هزار و ۲۳۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۶ هزار و ۳۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ۱۵۶ واحد، شرکت تامین سرمایه بانک ملت با ۱۲۸ واحد، شرکت زامیاد با ۱۲۱ واحد، شرکت گروه بهمن با ۱۱۳ واحد و شرکت باما با ۱۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۶۸۳ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهز با یک هزار و ۶۷۹ واحد، شرکت ایران خودرو با یک هزار و ۱۸۴ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۴۸ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۱ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۱۰ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۳۳ واحد رسید.

همچنین بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۶ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت صنعتی مینو با ۹ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۶.۸ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۶ واحد، شرکت پخش البز با ۵ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بیمه پاسارگاد با ۴۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۲ واحد، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با ۸.۸ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۷.۹ واحد و شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۷.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده