تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۸۷۴۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس/ حجم و ارزش معاملات افزایش یافت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۰هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان در بیش از ۷۷۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۰ هزار و ۶۷۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری نفت و پتروشیمی تامین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پردیس، بانک ملت و سرمای‌گذاری گروه توسعه ملی افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ورقه به ارزش ۲۲۱ هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان در ۴۱۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۵۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، بیمه کوثر و بهمن دیزل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده