تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۸۶۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت بورس به تعادل/ شاخص ۲۸ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۸هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان در بیش از ۵۳۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۸ هزار و ۹۰۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۷۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، دارو پخش و سرمایه‌گذاری شفا دارو افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ورقه به ارزش ۲۱۰ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان در ۳۳۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۴۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و مجتمع جهان فولاد سیرجان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، پخش البرز و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده