تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۸۵۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

«خودرویی‌ها» در صدر ارزش معاملات

‌می‌متالز - گروه خودرو و ساخت قطعات در جریان معاملات امروز، سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه، با ۷۰ هزار و ۸۹۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال همچنان در صدر گروه‌های بورسی از نظر ارزش معاملات باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات آخرین سه‌شنبه پاییز، شاخص هم‌وزن با ۹۰۶ واحد (۰.۲۰درصد) کاهش به رقم ۴۴۲ هزار و ۳۹۸ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۸ هزار و ۸۱۳ واحد (۰.۵۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید.

همچنین، امروز سه‌شنبه، ۲۹ آذر ماه، بیش از ۸ میلیارد و ۲۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۰ هزار و ۸۹۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۳۲۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۱۹۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۲۳ هزار و ۳۷۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۶ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۱۵ هزار و یک معامله به ارزش یک هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵۷ واحد، شرکت بیمه دانا با ۲۰۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری رنا با ۱۰۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری سایپا با ۹۹ واحد و شرکت گروه دارویی سبحان با ۹۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۴۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۶۴ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمانه با ۷۹۴ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۴۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۲۹ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۱.۸۸ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۳ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۸ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد، شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۲.۸ واحد، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۲.۴ واحد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۴.۶ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۴.۱ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد و شرکت بانک دی با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده