تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۴۸۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص در کانال ۱.۵ میلیون واحد باقی ماند

‌می‌متالز -در جریان معاملات امروز ۲۸ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۶۵۶ واحد (۰.۱۵ درصد) افزایش به رقم ۴۴۳ هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶۷۵ واحد (۰.۰۴ درصد) در تراز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز یک‌شنبه، ۲۸ آذر ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۶ هزار و ۱۲۸ معامله به ارزش ۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۴۲ هزار و ۹۰۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۸ هزار و ۶۸۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۲ هزار و ۳۹۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۲ هزار و ۱۱۳ معامله به ارزش یک هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴ هزار و ۳۶۳ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۳۷۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۸ واحد، شرکتپلی پروپیلن جم با ۳۴۴ واحد و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۲۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۹۲۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۶۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۵۶۴ واحد، شرکت بانک ملت با ۵۰۹ واحد و شرکت سایپا با ۵۰۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۸ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۲.۹۶ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۷۵ واحد رسید.

همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۱۴ واحد، شرکت بیمه پاسارگاد با ۱۰.۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۹ واحد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بهمن دیزل با ۶.۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۴.۵ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۴ واحد، شرکت پویازرکان آق دره با ۳ واحد و شرکت تلید نیروی برف دماوند با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده