تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۸
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۸۴۴۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۷۰ درصد سود سرمایه گذاری دوازده ماهه در سصفها

‌می‌متالز - سیمان اصفهان که با نماد سصفها در بازار فعال است یکی از نماد‌های قابل توجه در بازار به حساب می‌آید و در دوازده ماه گذشته بازده سرمایه گذاری در آن بیشتر از ۱۷۰ درصد بوده است که با توجه به شرایط بازار قابل توجه است.

به گزارش می‌متالز، بورس به عنوان یکی از پشتوانه‌ها برای تولید به حساب می‌آید که اگر بتواند در مسیر خود حرکت کند برای تولید کننده بسیار پر اهمیت و اساسی است و البته برای سرمایه گذاران نیز آوردگاهی خوب به حساب می‌آید و می‌تواند با سود خوبی همراه باشد؛ البته ریسک معامله در کنار علم و آگاهی در این بازار حرف اول را می‌زند.

بازار سرمایه و بورس در ایران نیز در سال‌های اخیر با افت خیز‌هایی همراه بوده است، اما بعد از اتفاقات در دولت گذشته و دعوت مردم به بورس و البته ضرر‌هایی که عام مردم در این بازار کردند بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد و حتی شرایط تا جایی پیش رفت که تغییر وضعیت آن به یکی از شعار‌های انتخاباتی تبدیل شد.

در دولت جدید نیز سعی شد با اقدامات زیربنایی از بازار حمایت شود البته بازار با افت خیز‌هایی نیز همراه بود، اما بعد از ریزش در سه ماه گذشته اکنون شاخص در بازار بالای یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد قرار دارد و نقدشوندگی و شرایط بازار نسبتا خوب است.

یکی از اقدامات که کانون توجه قرار گرفت عرضه خودرو در بورس است؛ لاماری برای نخستین مرتبه اول آبان‌ماه در بورس کالا عرضه شد و اکنون قرار است ۲۸ آذرماه سومین عرضه این خودرو در بستر بورس صورت بگیرد. سومین عرضه خودروی لاماری ایما در بورس کالا با سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری دوشنبه ۲۸ آذرماه انجام می‌شود

لاماری با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان عرضه خواهد شد و سایر هزینه‌ها نیز شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به علاوه ۹ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. تعیین مشخصات و ثبت اولیه سفارش تا قبل از ساعت ۱۷ روز سه شنبه است.

درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا پنج روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

افراد در گام اول افراد برای خرید خودرو از بورس کالا باید کد سجام دریافت کنند، اگر هم کسی در بازار بورس یا فرابورس فعال است، احتیاجی به دریافت کد سجام ندارد، چون این کد را از قبل دریافت کرده است

در گام دوم فرد باید به سامانه صدور کد آنلاین بورس کالای شرکت کارگزاری مراجعه کند، در این سامانه باید فرم‌های هویتی را تکمیل کند. در انتهای ثبت نام در این سامانه فرم حساب وکالتی بورس قابل مشاهده است؛ در سومین قدم، افراد باید با مراجعه به بانک اقدام به ایجاد حساب وکالتی کنند؛ طی مرحله چهارم خریداران باید وجه اعلامی از سوی بورس را به حساب وکالتی واریز کنند، برای این امر باید اطلاعیه عرضه هر خودرو را بخوانند؛ در گام پنجم باید ثبت سفارش خرید را از طریق سامانه صدور کد آنلاین بورس کالا انجام شود؛ در مرحله ششم باید وجه باقی مانده را تا سه روز کاری واریز کنند. در آخرین مرحله نیز مشتریان باید نمایندگی فروش خودرو را انتخاب کنند.

در بورس و فرابورس تعداد زیادی از شرکت‌های اصفهانی نیز فعال هستند برخی از آن‌ها از لیدر‌ها و شرکت‌ها و نماد‌های بنام بازار به حساب می‌آیند؛ فولاد مبارکه سپاهان که با نماد فولاد در بازار فعال است در هر حال حاضر قیمت هر سهم آن در محدوده ۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود، سرمایه گذاری در این نماد در یک، سه و دوازده ماه به ترتیب منفی ۲ و ۳ و مثبت ۵ است.

پالایش نفت اصفهان نیز با نماد شپنا در بازار فعال است که قیمت هر سهم آن در محدوده ۷۰۰ تومان است؛ بازده سرمایه گذاری در شپنا در یک، سه و دوازده ماه صفر، ۲۱ و ۸۱ درصد است.

سیمان اصفهان که با نماد سصف‌ها در بازار فعال است یکی از نماد‌های قابل توجه در بازار به حساب می‌آید و در دوازده ماه گذشته بازده سرمایه گذاری در آن بیشتر از ۱۷۰ درصد بوده است که با توجه به شرایط بازار قابل توجه است.

منبع: صاحب نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده