تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۸۴۴۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
امید قالیباف:

تمامی خودرو‌های وارداتی در بورس کالا عرضه می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه تمامی خودرو‌های وارداتی در بورس کالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «امید قالیباف» افزود: از سال ۱۳۹۷ واردات خودرو به کشور انجام نشده و به یقین تقاضای انباشته‌ای برای خودرو‌های خارجی در جامعه وجود دارد.

وی در ادامه از ورود بین ۷۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودرو به کشور خبرداد و اظهارداشت: پیش بینی این بود که بخواهد خیلی سریع خودرو‌های وارداتی جذب و برای این خودرو‌ها قیمت‌هایی بالاتر از قیمت‌های رسمی در بازار آزاد پیدا شود از اینرو فرآیند عرضه در بورس کالا تعریف شد تا روندشفاف، قابل کنترل و مدیریت باشد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمامی خودرو‌های وارداتی در بورس کالا عرضه و مورد رقابت قرار می‌گیرد، گفت: پس از اعمال کسوراتی مثل حقوق ورودی وسودبازرگانی در نهایت خودرو به دست خریدار خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: وقتی ۹۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی در مدت چند ماه باقی مانده تا آخر سال بخواهد به بازار تزریق شود بدون شک می‌تواند اثرکاهنده‌ای برروی قیمت‌ها داشته باشد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: تولید خودروی کامل از ابتدای سال تا نهم آذرماه در کشور ۳۸۰ درصد و همینطور تولید خودرو بصورت عام نیز ۵،۷ درصد در این مدت رشد داشته است.

وی عنوان کرد: تولید خودرو سازان خصوصی هم در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲،۳ برابر شده یعنی ۲۳۰ درصد رشد کرده است.

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با این وجود چرا قیمت‌ها در بازار روند افزایشی دارد، یادآورشد: پاسخ اینکه همه چیز به یک لنگری به اسم نرخ برابری ارز وصل است که با تغییر نرخ برابری ارز بی تردید انتظارات تورمی هم تغییر می‌کند و در این مرحله دیگر دست وزارت صمت نیست که بخواهد کنترل کند.

منبع: خبرگزاری صدای جمهوری اسلامی ایران

 
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده