تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۲۸۴۴۷۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد:

مخالفت مجلس با نحوه عرضه خودرو در بورس کالا

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با این شکل عرضه خودرو در بورس کالا مخالفیم، چرا که منافع فروش گران‌تر به جیب خودروساز می‌رود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری در حاشیه نشست شامگاه گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه امروز درباره قیمت خودرو، نمایندگان دغدغه‌هایی درباره نحوه عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت گذاری، قیمت بازار، دلایل افزایش قیمت، وابستگی خودرو به ارز و بحث تورم دغدغه‌هایی را با مسوولان وزارت صمت مطرح و بررسی کردند.

طاهری با بیان اینکه خودروساز‌ها انگیزه دارند که نحوه عرضه خودرو در بورس کالا را مدیریت کنند افزود: قرار بر این شد که دولت نیازش را مطرح کند تا هفته آینده در کمیسیون بررسی شود و اگر نیاز به قانونگذاری داشت، سود مازادی را که خودروسازان از طریق عرضه در بورس کالا به دست می‌آورند تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف، افزایش عرضه خودرو است گفت: افق ما عرضه خودرو به حد نیاز جامعه است، پارسال یک میلیون دستگاه عرضه شد امسال دولت وعده یک و نیم میلیون دستگاه داده و براساس روزشمار تولید، در انتهای سال نزدیک به یک و نیم دستگاه خودرو تولید خواهد شد که ۲۰۰ هزار دستگاه مربوط به خودروساز‌های خصوصی است.

طاهری افزود: باید این عدد تا سال ۱۴۰۳ به ۳ میلیون برسد، این فرایند را مدام بررسی می‌کنیم تا تولید داخل افزایش یابد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به نیازی که وجود دارد و کالای سرمایه‌ای شده بحث واردات هم برای پر کردن خلاء خودرو در بازار از طریق واردات تامین شود.

طاهری در خصوص برنامه وزارت صمت برای وارادت ۱۰۰ هزار خودرو و تاثیر ان بر قیمت بازار افزود: قطعا هر چقدر عرضه بیشتر شود می‌تواند تاثیر گذار باشد، اما انتظار اینکه قیمت کاهش یابد ممکن است این اتفاق نیفتد، اما بی تاثیر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده