تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۸۴۹۱۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران:

خودرو ۲۰ روزه ۴۰ درصد گران شد/ پیش بینی افزایش ۶۰ درصد دیگر تا پایان سال!

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز گفت: بازار در ۳ ماه آینده حدود ۱۰۰درصد افزایش نرخ را تجربه کند. تا امروز ۴۰درصد آن محقق شده و ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو در ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم مددیان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت انواع خودرو در ۲۰ روز گذشته به ایلنا اعلام کرد: خودروسازان سیاست آزادسازی تدریجی قیمت را دنبال می‌کنند. به همین دلیل قیمت‌ها در کمتر از یک ماه صعودی شده و طی آن کوئیک از حدود ۲۰۰ به ۲۸۰ و تیبا صندوق‌دار از ۱۹۸ به حدود ۲۸۲ میلیون تومان رسید.

همچنین پژو ۲۰۶ تیپ دو که در کارخانه ۱۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شد در بورس کالا ۳۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. پژو ۲۰۷ هم از ۴۱۰ به ۴۵۰ میلیون تومان رسید. شاهین بد فروش‌ترین خودرو بوده که بهای آن از ۳۵۰ به ۵۲۰ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت کوئیک ۲۸۸، پراید وانت ۲۵۰، تیبا ۲۸۲، تیبا دو ۲۸۸ و دنا پلاس ۷۰۰ میلیون تومان است.

هدف خودروسازان افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ کارخانه است که ۴۰ درصد آن محقق شده و در ماه‌های آینده ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو اضافه خواهد شد.

اگر خودروسازان محصولی ندارند چگونه یک روزه دو هزار هایما و پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه می‌کنند؟ شورای رقابت و سازمان حمایت کجا هستند؟ چرا به وظایف نظارتی عمل نمی‌کنند.

خودروسازان با این افزایش نرخ از زیان‌دهی خارج می‌شوند. اگر قیمت خودرو از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیون تومان برسد، اما خودروسازان نتوانند نسبت به تقاضای بازار عرضه کنند باز هم باید منتظر گرانی بود. همچنین روند واردات خودرو مشخص نیست و نمی‌توان چندان امیدوار بود. زیرا قرار است خودروسازان داخلی اقدام به واردات کند.

در این شرایط تکلیف مصرف‌کننده واقعی مشخص نیست کارمندی که ماهیانه ۶ میلیون تومان دریافتی دارد چگونه می‌تواند پراید ۱۱۱ که نرخ آن ۲۷۰ میلیون تومان شده خریداری کند؟

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده