تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۶۵۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازده ۶۸ درصدی سرمایه گذاری در خرید سهام سیمان اصفهان در سه ماه گذشته

‌می‌متالز - سصفها یکی از نماد‌های بازار بود که در این هفته روند مثبتی را در معاملات پشت سرگذاشت و قیمت هر سهم آن در محدوده ۶ هزار و ۳۷۰ تومان خرید فروش شد؛ سرمایه گذاری در این نماد در یک، سه و ۱۲ ماه بازده مثبت ۱۳، ۶۸ و چهار درصد داشته است.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه بعد از اینکه از محدوده یک میلیون ۲۰۰ واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ واحد افزایش پیدا کرد، در یک ماه اخیر روند کاهشی داشته است و به بیان فعالان بازار وارد فاز اصلاحی شده است.

۳۰ روز قبل در حالی که شاخص یک میلیون و ۵۳۴ هزار واحد بود بعد از یک حرکت رو به بالا امروز شاخص در محدوده یک میلیون ۵۱۴ هزار واحد قرار دارد؛ در این ماه بازار شاهد حرکت‌های نوسانی بودیم و به نظر بازار محرکه‌ای برای رشد ندارد و از طرفی البته بازار میلی برای روند کاهشی نداشته و خبر‌های روانی و اقتصادی می‌تواند تکلیف حرکت بازار را مخص کند.

در آخرین روز معاملاتی این هفته ۱۸۱ نماد در بورس در محدوده مثبت معامله شدند و ۱۴۹ نماد نیز در منفی‌ها خرید و فروش شدند و در فرابورس نیز ۱۲۳ نماد در مثبت و ۱۲۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند؛ شاخص در این روز نیز کاهش داشت.

افراد حقیقی امروز ۴۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سهام شپنا بود.

نماد قصف‌ها گه قیمت هر سهم آن در محدوده ۸ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد؛ این قیمت معاملات سهام قند اصفهان در این هفته را کاهشی کرد؛ سرمایه گذاری در این نماد دارای بازده‌های منفی ۱۳ و پنج درصد در یک و دوازده ماه است؛ البته بازده سرمایه گذاری این نماد در سه ماهه مثبت هشت درصد است.

قسمت هر سهم فروی در محدوده یک هزار ۴۷۲ خرید و فروش شد تا سهام ذوب روی اصفهان نیز در این هفته با کاهش ارزش روبرو باشد؛ سرمایه گذاری در فروی در زمان‌های یک، سه و دوازده ماه با بازده منفی ۹، ۶ و ۵۳ درصد همراه بوده است که یکی از نماد‌هایی است که اصلاح قایل توجه‌ای داشته است.

هر سهم نماد ذوب در محدوده ۲۵۳ تومان خرید و فروش شد تا ارزش سهام ذوب آهن اصفهان نیز در این هفته روند کاهشی داشته باد؛ سرمایه گذاری در این نماد در مدت‌های یک، سه و ۱۲ ماه با کاهش ۵، ۴ و ۳۲ درصد منفی همراه است.

هر سهم فولاد یک هزار و ۹۳ تومان در بازار خرید و فروش شد؛ علی رغم حجم قابل توجه معاملات در این نماد ارزش هر سهم فولاد در این هفته کاهشی بود و بازده سرمایه گذاری در آن در یک و سه ماه ۷ و ۴ منفی است، اما بازده ۱۲ ماهه آن مثبت ۷ درصد است.

سصف‌ها یکی از نماد‌های بازار بود که در این هفته روند مثبتی را در معاملات پشت سرگذاشت و قیمت هر سهم آن در محدوده ۶ هزار ۳۷۰ تومان خرید فروش شد؛ سرمایه گذاری در این نماد در یک، سه و ۱۲ ماه بازده مثبت ۱۳، ۶۸ و ۴ درصد است؛ سیمان اصفهان با توجه به ارایه گزارش‌ها و همچنین افزایش قیمت سیمان معاملات خوبی را ثبت کرده است

به نظر می‌رسد روز‌های آینده بازار تحت تاثیر خبر‌های مذاکرات و همچنین مشخص‌تر شدن ثبات در کانال قیمتی دلار و همچنین ارائه گزارش عملکرد شرکت‌ها می‌تواند مسیر خود را مشخص کند؛ مسیری که بسیاری از کارشناسان معتقدند در تیر، مرداد و شهریور چشم اندازی روشن خواهد داشت.

منبع: صاحب نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده