تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۳۶۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدهی مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و ششم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۴ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۸۶۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۰۵ واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۷۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۶۷ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۶۹۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بازدهی مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی شفن، شستا، شپدیس، خبهمن، نوری و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی فولاد، فارس و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۱ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفن (پتروشیمی فناوران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های انرژی۳، شکربن، آپ و غنوش بود. همچنین نماد معاملاتی شفا (سرمایه گذاری شفادارو) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های سصفها، غشصفا، فنورد و وساخت قرار گرفتند.

بازدهی مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده