تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۳۶۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۷۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۷۱۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصدی به یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۱۳ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۳۲۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲۹ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۹۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۵ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۷۰۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۵۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۲۵۹ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

افت ۷۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فارس، شپدیس، شستا، فولاد، پاکشو و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی پاکشو، شبندر و شفن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۶۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پردیس (سرمایه گذاری پردیس) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های سفار، آپ، غنوش و بموتو بود. همچنین نماد معاملاتی پترول (گروه پتروشیمی س. ایرانیان) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های شفا، حپترو، دجابر و خلنت قرار گرفتند.

افت ۷۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده