تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۳۶۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۳ هزار واحدی به ثبت رسید؛

سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (یک‎شنبه، بیست و سوم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۳۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۸ واحد افزایش، به رقم ۳۸۸ هزار و ۹۹۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳ هزار و ۳۴۴ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳ هزار و ۹۱۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۵۸ هزار و ۹۱۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۹۲۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۲۶۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال، گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۹ هزار و ۸۳۰ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۳۲ هزار و ۱۳۶ معامله به ارزش یک هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد خوزستان با ۹۳۰ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۶۸۸ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۶۰۰ واحد، گروه مپنا با ۴۸۰ واحد و شرکت پتروشیمی شیراز با ۳۵۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۷۱۰ واحد، شرکت صنایع غذایی کوروش با ۱۵۹ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۵۰ واحد، بانک ملت با ۱۳۴ واحد و شرکت صنعتی بهشهر با ۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده