تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۳۵۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با کاهش ۱۷ هزار واحدی به ثبت رسید؛

شنبه سرخ‎پوش بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (‎شنبه، بیست و دوم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۷ هزار و ۳۰۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۳۴۱ واحد افزایش، به رقم ۳۸۷ هزار و ۹۴۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۳ هزار و ۹۱۷ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۰ هزار و ۹۵۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فراورده‌های نفتی با ۴۳ هزار و ۸۷۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۱۴۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۲۸۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۰ هزار و ۲۱۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۲۳ هزار و ۵۴۱ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی شیراز با ۴۴۰ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۷۹ واحد، شرکت پتروشیمی خراسان با ۲۳۱ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۲۱ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۱۸۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۳۷۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۱۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۳۱۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۶۵ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۹۰۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده