تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۳۵۴۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۱۳ هزار واحد؛

صعود شاخص تداوم یافت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (سه‌‎شنبه، هجدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۳ هزار و ۲۷۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸۳۰ واحد افزایش، به رقم ۳۸۵ هزار و ۷۵۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۱۶۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۳ هزار و ۸۵۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۳ هزار و ۷۴۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۱۲۲ هزار و ۳۹۸ معامله به ارزش ۹ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۳ هزار و ۳۷۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۵ هزار و ۳۴۶ معامله به ارزش ۲، ۴ و ۶۶۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۷ هزار و ۲۹۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۷ هزار و ۲۴۶ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۵۶۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۵۱ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۴۲ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۲۷ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۵۰۲ واحد، گروه بهمن با ۲۴۹ واحد، شرکت سایپا با ۲۴۴ واحد، شرکت پارس خودرو با ۱۳۰ واحد و بانک پارسیان با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده