تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۳۵۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۳ هزار واحد افزایش رقم خورد؛

شاخص در یک قدمی کانال ۱.۵ میلیون واحدی

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (دوشنبه، هفدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۴۹۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۳۷ واحد افزایش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۲۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۵۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳ هزار و ۳۴۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴ هزار و ۵۸۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۱۳۱ هزار و ۸۱۹ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۲ هزار و ۵۷۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۴ هزار و ۲۳۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۳ هزار و ۵۹۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۰ هزار و ۸۵۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۱۶۸ واحد، شرکت ایران خودرو با ۶۷۱ واحد، گروه مپنا با ۶۵۰ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۶۰۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۴۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، سرمایه گذاری تامین اجتماعی ۴۶۱ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۳۱۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۸۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۶۲ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۶۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده