تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۳۳۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز؛

الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم‌وزن

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۶۳۲ واحد کاهش، به رقم ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات امروز، بیش از ۵ میلیارد و ۱۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۴۶۷ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۹ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۶ هزار و ۹۰۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۸۶۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۸ هزار و ۴۲۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۲ هزار و ۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۷ هزار و ۹۳۵ معامله به ارزش یک هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۵۱ واحد، شرکت پتروشمی نوری با ۶۹۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۶۸ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی فناوران با ۴۷۵ واحد، شرکت پتروشیمی خارک با ۴۴۵ واحد، بانک پارسیان با ۴۴۱ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۳۸۷ واحد و بانک پاسارگاد با ۳۴۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده