تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۳۲۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آخرین چهارشنبه مهرماه؛

۵ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیستم و هشتم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۲ واحد کاهش، به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۳ هزار و ۸۲۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۳ هزار و ۱۹۵ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۳ هزار و ۸۴۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۷۲۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۹۰۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۶ هزار و ۱۷۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۱۲ هزار و ۲۳۰ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۸۲ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۱۵۰ واحد، شرکت پتروشیمی خارک با ۱۱۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با ۱۰۹ واحد و شرکت صنعت غذایی کوروش با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۹۵۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۰۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۲ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۳۴۵ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده