تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۳۱۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای مرداد اعلام شد:

گزارش بانک مرکزی از رشد ۱۰۶ درصدی تامین مالی از طریق بورس

‌می‌متالز - بانک مرکزی از رشد ۱۰۶ درصدی تامین مالی از طریق بازار سرمایه در مرداد و به ارزش ۴۱.۴۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، طبق تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه در مرداد سال جاری با رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به ماه قبل به ۴۱.۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس این گزارش، بررسی شاخص‌ها و نماگر‌های بازار اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد در مرداد ۱۴۰۰، شاخص کل بورس به بیش از ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به تیر ماه، بیش از ۱۵ درصد رشد داشت. در حالی که رشد شاخص کل بورس تهران در پنج ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افت ۱۳.۸ درصدی داشت.

اما ارزش بازار سهام در مرداد سال جاری به ۶۰۹۹.۹۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه گذشته، ۱۴.۲ درصد رشد داشت. همچنین ارزش بازار بدهی با رشد ۲ درصدی نسبت به تیرماه به ۲۶.۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات هم به ۸۶.۸.۴ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه قبل، ۹.۱ درصد کاهش داشت. در پنج ماه اول سال جاری، ارزش معاملات بورس تهران با افت بیش از ۶۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۶۸.۶۱ هزار میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات در مرداد به ۱۲.۴۲ میلیارد سهم رسید که نسبت به تیرماه، بیش از ۱۰ درصد کاهش داشت.

در دومین ماه تابستان، شاخص کل فرابورس با رشد ۱۴.۸ درصدی نسبت به ماه قبل به بیش از ۲۱.۸ هزار واحد رسید. همچنین ارزش بازار سهام با رشد ۱۱.۹ درصدی نسبت به تیر ماه به ۱۵۹۹.۸۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان سال قبل، ۲.۷ درصد کاهش داشت. ارزش بازار بدهی هم در مرداد به ۲۷۰.۶۲ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه قبل، ۱.۳ درصد افزایش داشت.

در پنج ماه نخست سال جاری هم مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه به ۱۴۱.۱۶ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است.

گزارش بانک مرکزی از رشد ۱۰۶ درصدی تامین مالی از طریق بورس

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده