تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۳۱۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل هفته گذشته چقدر بازدهی داشت؟/ هفته آینده بورس چه می‌شود؟

‌می‌متالز - هفته گذشته شاخص کل ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن ۶٫۶ درصد کاهش را داشتند.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی در محدوده یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد قرار گرفت و کانال ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داد. شاخص هم‌ وزن هم در آخرین روز معاملاتی در کانال ۳۹۲ هزار واحد قرار گرفت و هشت هزار واحد منفی را به ثبت رساند.

هفته گذشته شاخص کل ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن ۶٫۶ درصد کاهش را داشتند. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد هفته گذشته علاوه بر روند منفی گروه‌های بزرگ بازار گروه‌های کوچک هم از وضعیت خوبی برخوردار نبودند.

افت ۵ درصدی شاخص کل در حالی اتفاق افتاده که چنین ریزش سنگینی از تابستان تقریبا بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد بعد از اینکه بازار چند هفته‌ای روندی تقریبا مثبت و با ثبات داشت حالا نیاز به اصلاح برای یک رشد دیگر کاملا احساس می‌شود.

در این هفته البته اتفاقات مختلفی در بازار سهام رخ داد که مهمترین آن تغییر رئیس سازمان بورس بود. اتفاقی که شب گذشته افتاد و احتمالا بازار سهام در هفته آینده را تحت تاثیر قرار دهد. فروش اوراق دولتی در بورس و همچنین انتظار بازار برای انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌های بورسی دو رویداد مهمی است که احتمالا در هفته آینده نیز بازار را متاثر خواهد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند بازار تا نیمه اول آبان و تا زمان منتشر شدن کامل گزارش شرکت‌ها تغییری نمی‌کند و به همین شکل نوسانی باقی خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده