تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۴۲
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۳۲۰۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴مهر

‌می‌متالز - هفته گذشته شاخص کل بورس در تمام روز‌ها با افت رو به رو شد و در آخرین روز معاملاتی هم در محدوده یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد قرار گرفت. آیا هفته چهارم مهر شاخص کل بورس به ۱٫۳ میلیون واحد می‌رسد؟

به گزارش می‌متالز، بازار این هفته در حالی آغاز به کار می‌کند که هنوز سیاست‌های رئیس جدید سازمان بورس مشخص نشده است؛ بنابراین بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن افت قیمت دلار و فروش اوراق توسط دولت، این هفته باید منتظر شوک جدیدی باشد.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامی خود دلایل ریزش بازار در روز‌های گذشته را افت قیمت دلار، بلاتکلیفی ریاست سازمان بورس و افزایش نرخ بهره اعلام کرد. همچنین این کارشناس بازار درباره روند بازار سهام گفت: تحرکات بازار هفته آینده نوسانی یا خنثی است و گروه‌های پیشرو هم بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها هستند.

همچنین مهدی ساسانی در اینستاگرام خود نوشت: شرایط بازار خوب نیست و اگر شاخص محدوده یک میلیون و ۳۸۰ را هم از دست بدهد تا یک میلیون و ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار واحد افت خواهد داشت.

شرایط هفته جاری برای رشد بورس مناسب نبود. قیمت دلار در حالی وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شده بود که ناگهان با افت مواجه شد و سهامداران را نگران ریزش بیشتر قیمت و کاهش ارزش سهام خود کرد.

خبر دوم خداحافظی رئیس سازمان بورس بود. اگرچه رئیس جدید سریع انتخاب شد، اما مشخص نبودن دیدگاه‌های رئیس جدید سهامداران را نگران کرده و آن‌ها نمی‌دانند سیاست‌های جدید، بازار را به چه سمتی می‌برد.

خبر دیگری که شرایط را برای رشد بورس دشوار کرد، خبر فروش اوراق توسط دولت بود. اوراقی که می‌تواند باعث رکود بیشتر بازار سرمایه و ضعیف شدن طرف تقاضا شود.

از نگاه کارشناسان همین عوامل به تنهایی کفایت می‌کرد که سهامداران محتاط شوند و فشار عرضه در بازار افزایش پیدا کند. حالا کارشناسان بورس نگرانند که شاخص کل بورس وارد کانال‌های پایین‌تر شوند.

در آخرین روز معاملات بورس، شاخص وارد کانال ۱.۳ میلیون واحدی شد. چشم کارشناسان بورس فردا، ۲۴مهر ماه به روند شاخص کل است. آنها می‌گویند اگر شاخص محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی را از دست بدهد ممکن است باز هم افت کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده