تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۳۲۰۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظر عسکری مارانی درباره هیات مدیره جدید سازمان بورس/ پیشنهادی برای واگذاری

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با اعلام نظر درباره هیات مدیره جدید سازمان بورس، پیشنهاد تعریف جدیدی از خصوصی‌سازی و واگذاری نقد و نسیه سهام به مردم داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عسگری مارانی در واکنش به تغییر و تحولات اخیر مدیریتی سازمان بورس که با ورود و خروج ۴ عضو هیات مدیره و حضور ششمین رئیس همراه شده  گفت: مجید عشقی رئیس جدید سازمان سابقه فعالیت در سمت‌های مختلف مدیریتی ارکان بازار سرمایه از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری و بورس کالا را دارد و در کارنامه وی مدیرعاملی کارگزاری تدبیرگران فردا وابسته به ستاد فرمان امامهم دیده می‌شود.

وی ادامه داد: سایر اعضای هیات مدیره سازمان بورس هم از سابقه فعالیت در ارکان بازار سرمایه برخوردار و افرادی خوشفکر و سلامت هستند. مجموعه این خصوصیات می‌تواند بارقه‌های امید را برای بهبود شرایط بورس و بازگشت اعتماد به این بازار فراهم آورد.

این کارشناس افزود: وجه مشترک هیات مدیره جدید این است که هنگام فعالیت در بورس کالا برای بهبود شرایط بورس، پذیرش کالا‌ها و شفافیت بیشتر بازار سرمایه و از همه مهمتر حذف قیمت گذاری دستوری جنگیده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد و با توجه به شناختی بازار از این افراد، ثبات به این بازار باز گردد.

عسگری مارانی با اشاره به ظرفیت زیاد بازار سرمایه در جبران کسری بودجه، تامین مالی بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، توضیح داد: با توجه به تجربه واگذاری‌ها بویژه در بحث اهلیت خریداران و متقاضیان بنگاه‌ها، دیگر خصوصی‌سازی به سبک واگذاری بنگاه‌هایی مانند هپکو معنا و مفهومی ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین باید به دنبال سیاست‌هایی همچون عمومی‌سازی در اقتصاد رفت تا با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، سهم مردم از اقتصاد و افزایش و نقدینگی خرد جامعه در راستای اجرای سیاست خصوصی‌سازی بکار گرفته شود. در این میان هیات مدیره جدید سازمان بورس در تعامل با سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند تعریف جدیدی از خصوصی‌سازی و واگذاری بنگاه‌های دولتی ارایه دهد و واگذاری نقد و نسیه سهام به مردم و گسترش مالکیت عمومی را پیگیری کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده