تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۳۳۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز هفته رقم خورد؛

«فلزات اساسی» در صدر برترین گروه معاملاتی

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (شنبه، هشتم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۳ واحد کاهش، به رقم ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۸ هزار و ۲۰۳ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۱ هزار و ۴۴۶ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فلزات اساسی با ۶۸ هزار و ۳۵۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۱ هزار و ۶۷۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۶ هزار و ۳۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال، گروه کانه فلزی با ۲۷ هزار و ۱۸۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۴ هزار و ۹۹۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۱۳۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۹۷ واحد، شرکت آسان پرداخت پرشین با ۶۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری شاهد با ۵۴ واحد و گروه صنعتی ملی با ۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۵۰۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۴۷ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با یک و ۲۰ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۱۱ واحد و شرکت سرمایه‌‎گذاری غدیر با ۷۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده