تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۳۴۱۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۴۲ هزار واحدی شاخص بورس در هفته نخست آبان

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۲هزار و ۴۳۰واحد کاهش، معادل ۲.۹۵ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۲ میلیارد و ۵۰۱ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۸۷ هزار میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۴۷۱ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۵.۶۵ درصد کاهش، ۲۴.۸۷ و ۲۹.۵۴ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۷۳۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۳.۸۲ و ۲۱.۲۴ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۷ آبان با ۴۲ هزار و ۴۳۰ واحد کاهش، معادل ۲.۹۵ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزارو ۹۲۷ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۰ هزار و ۷۹۰ واحد کاهش، معادل ۵.۲۳ درصد افت کرد و رقم ۳۷۶ هزار و ۴۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۴ هزار و ۴۳۰ واحد افت به رقم ۱۰۴۳ هزار و ۹۹۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۵ هزار و ۱۷۵ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۶۶ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۱۹ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۲.۶۷ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده