تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۵۶
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۳۳۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اثر نوسان قیمت دلار در بازار سکه/پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۸آبان ۱۴۰۰

‌می‌متالز - در حالی که کاهش سوددهی اوراق قرضه و افت نسبی ارزش دلار سبب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد، روز جمعه تحت‌تاثیر بازگشت سود اوراق قرضه ۱۰ساله آمریکا به بالای ۶۰/ ۱درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، بازار طلا راکد شد. هر چند قیمت دلار روز چهارشنبه (۵آبان ۱۴۰۰) افزایش یافت و طلا را گران کرد، اما قیمت سکه نسبت به اوایل هفته گذشته تغییر نکرده است.

هفته آینده مذاکرات آغاز می‌شود. گویا همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران فعلا برای خرید دست نگه دارند.

مردم برای خرید طلا انگیزه ندارند

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: علی رغم نوسان قیمت دلار، قیمت طلا از اول هفته تا روز چهارشنبه تنها ۲۰ هزار تومان گران شد، اما قیمت انواع سکه‌ها تغییری نکرده است.

روز چهارشنبه سکه طرح جدید با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد این در حالی که قیمت سکه جمعه هفته گذشته در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار توضیح داد: مردم انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه ندارند. همین کاهش تقاضا، باعث ترکیدن حباب سکه شد. اکنون حباب سکه به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است و این نشان می‌دهد تقاضایی برای انواع سکه در بازار وجود ندارد.

در حالی که کاهش سوددهی اوراق قرضه و افت نسبی ارزش دلار سبب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد، روز جمعه تحت‌تاثیر بازگشت سود اوراق قرضه ۱۰ساله آمریکا به بالای ۶۰/ ۱درصد افت کرد. به این ترتیب اونس طلا بار دیگر کانال ۱۸۰۰دلاری را از دست داد و (در ساعت ۲۰ روز گذشته) به ۱۷۸۰دلار کاهش یافت. شاخص دلار به سوی ثبت سومین افت هفتگی متوالی خود پیش می‌رود و سود اوراق قرضه آمریکا نیز به‌رغم رشد خود سومین افت متوالی هفتگی خود را ثبت خواهد کرد. این دو عامل، باعث تقویت قیمت جهانی طلا در معاملات شده بودند. آمار‌های منتشرشده در روز پنج‌شنبه نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم سال‌جاری ضعیف‌ترین رشد را طی بیش از یک سال گذشته شاهد بوده است.

ثبات نسبی سکه

با توجه به روند صعودی اونس طلا در طول معاملات هفته گذشته، بهای سکه نتوانست همسو با طلای جهانی رشد چندانی را تجربه کند و ثبات نسبی سکه به دلیل عدم‌افزایش نرخ دلار در بازار داخلی بوده است. بر این اساس بهای هر قطعه از این فلز گرانبها به سطح ۱۱میلیون و ۸۶۰هزار تومان رسید و طی معاملات هفته گذشته توانست رشد ۳۴/ ۰درصدی را به جا بگذارد و بازدهی خود را از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۷درصد برساند. به عقیده کارشناسان تا زمانی که قیمت دلار نوسان خاصی را تجربه نکند، ریسک معامله‌گران برای افزایش خرید‌ها بعید به نظر می‌رسد. همچنین حباب سکه با توجه به شرایط فعلی بازار‌ها در فاز کاهشی قرار دارد که به این معنی است که ارزش ذاتی این کالا بالاتر از موقعیت فعلی آن است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده