تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۳۳۹۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تورم در آمریکا؛ افزایش بی سابقه قیمت‌ها

‌می‌متالز - اقتصاد آمریکا به علت به هم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا، با افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن تورم روبرو شده که این موضوع از سال ۱۹۹۱میلادی بی سابقه گزارش شده است.

به گزارش می‌متالز، افزایش تقاضا از سوی مشتریان از یک سو و نبود عرضه کالا از سوی دیگر و همچنین افزایش دستمزدها، اقتصاد آمریکا را در فشار قرار داده و موجب تورمی بی سابقه شده است.

تورم سالانه در آمریکا طی سه دهه گذشته به سرعت رو به فزونی نهاده بطوری که خزانه داری آمریکا و کاخ سفید را برای هماهنگ کردن سیاست‌های اقتصادی برای مقابله با کاهش گسترده کالا، افزایش شدید تقاضا از سوی مشتریان و بالا رفتن سریع دستمزد‌ها تحت فشار قرار داده است

این نشریه آمریکایی نوشت: بنابر شاخص «هزینه‌های مصرفی شخصی» که در روز جمعه (روز گذشته) انتشار یافت، قیمت‌ها منتهی به ماه سپتامبر گذشته ۴.۴ درصد افزایش داشت؛ افزایش قیمت‌ها طی ماه‌ها اخیر از سال ۱۹۹۱ رشد فزاینده و سریعی داشته اند، تنها بین ماه اوت تا ماه سپتامبر گذشته قیمت‌ها ۰.۳ (سه دهم) درصد (در آمریکا) افزایش داشته است.

آمریکا با رشد کند اقتصادی ۲درصد مواجه شد

خبرها از افزایش قیمت‌ها و تورم در آمریکا خبر می‌دهد که اقتصاد این کشور در سه ماه سوم ۲۰۲۱ تنها دو درصد رشد داشته است.

بنابر اعلام «دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا» (BEA)، نرخ سالانه رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم ۲۰۲۱ به دو درصد رسید.

این رسانه خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد: عوامل داخلی همچون ادامه همه گیری و ابتلای بالای افراد به ویروس کرونا بخصوص ویروس «سویه دلتا»، اختلال در تامین کالا‌های اساس، کمبود کارگر و رانندگان کامیون، رشد اندک مشغال و بالا رفتن قیمت‌ها از جمله مواردی هستند که بر فعالیت و رشد اقتصادی آمریکا اثر گذاشته اند.

معضل اختلال در تامین کالا در آمریکا همچنان باقی است این رسانه آمریکایی افزود: هرچند اقتصاد دانان وضعیت رشد اقتصادی آمریکا را در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ را خوشبینانه پیش بینی می‌کنند، اما اختلال در تامین کالا‌ها در تابستان همچنان غیر قابل حل مانده و با وجودی که ماه اکتبر در حال اتمام است، میلیارد‌ها دلار کالا در بنادر غربی از جمله بنادر ایالت کالیفرنیا همچنان سرگردان باقی مانده اند.

تورم در آمریکا؛ افزایش بی سابقه قیمت‌ها

خالی ماندن قفسه فروشگاه‌ها در آمریکا

رشد کند اقتصاد آمریکا در سه ماه سوم سال جاری میلادی نشان می دهد که پیشتر نشریه آمریکایی «یو. اس.‌ای تودی» (USA Today) در ۲۶مهر گزارش داد که تاثیرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ازجمله آمریکا خود را نشان داد به نحوی که اکنون این کشور با کمبود یا نبود کالا‌های اساسی مواجه شده و قفسه‌های فروشگاه‌ها دربرخی از ایالات آمریکا خالی مانده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده