تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۳۶۰۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص تمایلات مصرف کننده آمریکا به پایین‌ترین رقم در یک دهه اخیر رسید

‌می‌متالز - شاخص تمایلات مصرف کننده در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر کاهش یافته که نشان دهنده نگرانی مردم این کشور در مورد افزایش قیمت هاست و این باور را تقویت می‌کند که دولت بایدن نتوانسته است با تورم فزآینده مقابله کند.

به گزارش می‌متالز، شاخص تمایلات مصرف کننده در ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر کاهش یافته که نشان دهنده نگرانی مردم این کشور در مورد افزایش قیمت هاست و این باور را تقویت می‌کند که دولت بایدن نتوانسته است با تورم فزآینده مقابله کند.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه، شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در ماه نوامبر به ۶۶.۸ واحد کاهش یافت. این رقم نسبت به ۷۱.۷ ثبت شده در ماه اکتبر کاهش نشان می‌دهد و بسیار کمتر از پیش بینی اقتصاددانان مبنی بر ۷۲.۴ واحد بود.

ریچارد کرتین، اقتصاددان ارشد نظرسنجی‌های مصرف‌کننده این دانشگاه، گفت: کاهش شاخص تمایلات در طی این ماه در حالی رخ داد که نرخ تورم فزاینده بوده است و این باور در میان مصرف‌کنندگان وجود دارد که هنوز سیاست‌های مؤثری برای کاهش آسیب‌های ناشی از تورم تدوین نشده است.

کاهش تمایلات مصرف‌کننده همراه با شواهد تازه‌ای رخ داد که نشان می‌دهد با افزایش تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند، کمبود کارگران در سراسر کشور بیشتر می‌شود.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که میزان بی سابقه ۴.۴ میلیون آمریکایی در ماه سپتامبر شغل خود را ترک کردند در حالی که تعداد فرصت‌های شغلی در نزدیکی بالاترین سطح خود باقی ماند.

دانیل سیلور، اقتصاددان بانک جی پی مورگان، در این باره گفت: گزارش امروز این مشکل را تایید می‌کند که عرضه و تقاضا برای نیروی کار تطابق ندارد چرا که شرکت‌ها برای پر کردن موقعیت‌های شغلی با مشکل مواجه هستند و کارگران می‌توانند یا به توانایی‌های خود برای یافتن مشاغل دیگر اطمینان دارند.

ایان لینگن، رئیس بخش استراتژی نرخ‌های اقتصادی آمریکا در بانک مونترئال، گفت که داده‌های منتشر شده این دیدگاه را تایید می‌کند که دستمزد‌ها برای جذب کارگران باید بازهم افزایش یابد، که احتمالاً منجر به تورم حتی بیشتر از این می‌شود.

یک چهارم از مصرف کنندگان در نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان به کاهش استاندارد زندگی خود در پی تورم اشاره کردند که بیشترین ضربه را به مصرف کنندگان کم درآمد و مسن زده است.

مصرف کنندگان از افزایش درآمد اسمی خبر دادند، اما نیمی از خانواده‌ها اعلام کردند که با وجود تورم، درآمد کمتری را در سال آینده برای خود پیش بینی می‌کنند.

داده‌های اقتصادی در آمریکا نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده در اکتبر نسبت به سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده