تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۳۱۹۹۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۵۰ درصدی قیمت انرژی برای خانواده‌های آمریکایی در زمستان پیش رو

‌می‌متالز - اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد مصرف‌کنندگان آمریکایی در زمستان سال جاری ۵۴ درصد هزینه بیشتری برای انرژی نسبت‌به زمستان گذشته پرداخت خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در دورنمای خود از شرایط سوخت در زمستان اعلام کرد قیمت بالای خرده‌فروشی انرژی در آمریکا که به بالاترین رقم طی چند سال گذشته رسیده، باعث افزایش هزینه انرژی برای خانواده‌های آمریکایی در زمستان پیش رو می‌شود.
مصرف‌کنندگان آمریکایی ۵۴ درصد هزینه بیشتری برای انرژی نسبت‌به زمستان گذشته پرداخت خواهند کرد و اگر از پروپان برای گرم کردن خانه‌هایشان استفاده کنند هزینه انرژی آن‌ها ۹۴ درصد بالاتر خواهد رفت.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند زمستان سال جاری سردتر از سال گذشته باشد و افزایش قیمت انرژی هم باعث می‌شود هزینه آن برای خانواده‌ها نسبت‌به سال‌های گذشته بسیار بالاتر رود.
در گزارش این اداره آمده‌است: «افزایش تقاضا برای انرژی به‌دنبال بهبود اقتصاد آمریکا از بحران کرونا صورت‌حساب انرژی برای خانواده‌هایی که از گاز طبیعی، برق، پروپان و نفت برای گرم کردن خانه‌هایشان در زمستان استفاده می‌کنند را بالاتر خواهد برد».

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد هزینه خانواده‌ها برای انرژی نسبت‌به زمستان سال گذشته ۵۴ درصد برای پروپان، ۴۳ درصد برای نفت، ۳۰ درصد برای گاز طبیعی و ۶ درصد برای برق افزایش یابد و اگر دمای هوا در زمستان پائین‌تر از حد انتظار باشد، این هزینه‌ها بازهم افزایش خواهند یافت.
طبق تخمین‌های این اداره، حدود نیمی از خانواده‌های آمریکایی که از گاز طبیعی برای گرمایش خانه‌هایشان استفاده می‌کنند، ۳۰ درصد هزینه بیشتری نسبت‌به زمستان گذشته خواهند پرداخت و اگر زمستان ۱۰ درصد سردتر از حد متوسط باشد، این هزینه‌ها ۵۰ درصد بیشتر خواهند بود. ولی اگر سرمای زمستان ۱۰ درصد پایین‌تر از حد متوسط بیاید، ۲۲ درصد به هزینه گاز خانواده‌ها اضافه می‌شود.
افزایش هزینه انرژی برای ۵ درصد از خانواده‌های آمریکایی که بیشتر از پروپان استفاده می‌کنند ۹۴ درصد در صورت سرد بودن بیش‌ازحد زمستان بالا می‌رود.
گرچه قیمت گاز طبیعی در آمریکا به‌اندازه اروپا و آسیا بالا نرفته، ولی قیمت گاز طبیعی در این کشور از ابتدای سال جاری میلادی بیش‌از دوبرابر شده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده