تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۳۴۶۹۰
سرویس خبر : انرژی

بایدن روسیه و اوپک را برای قیمت بالای نفت و گاز در آمریکا مقصر اعلام کرد

‌می‌متالز - رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که وی خود سیاست‌هایی را برای محدود کردن تولید نفت و گاز در این کشور اجرا کرده است، طی اظهاراتی روسیه و کشور‌های اوپک را به خاطر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش می‌متالز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که وی خود سیاست‌هایی را برای محدود کردن تولید نفت و گاز در این کشور اجرا کرده است، طی اظهاراتی روسیه و کشور‌های اوپک را به خاطر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

بایدن روز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (کوپ ۲۶) در اسکاتلند در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر شما به قیمت بنزین و نفت نگاهی بیندازید، تا کنون این نتیجه امتناع روسیه یا کشور‌های اوپک از پمپاژ بیشتر نفت بوده است.

وی افزود: ما دیر یا زود خواهیم دید که این قیمت‌ها به چه شکلی خواهند بود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، از ۴۸ دلار در هر بشکه از ابتدای سال ۲۰۲۱ به حدود ۸۴ دلار در هر بشکه افزایش یافته است و این امر به رساندن نرخ تورم این کشور به بالاترین میزان در ۱۳ سال اخیر کمک کرده است.

قیمت بنزین نیز در این کشور به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسیده است.

بایدن در حالی که انگشت اتهام خود را به سمت روسیه و اوپک به خاطر عدم کمک به کاهش قیمت نفت نشانه رفت، تأکید کرد که تورم در مقیاس گسترده‌تر به دلیل تأثیر همه‌گیری کرونا بر زنجیره‌های عرضه ایجاد شده است.

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که مشکلات زنجیره تامین تا پایان همه گیری ادامه خواهد داشت.

دولت بایدن در ماه اوت از اوپک خواست تا به کاهش قیمت نفت کمک کند و خشم تولیدکنندگان بزرگ آمریکا را افزایش داد، زیرا آن‌ها استدلال می‌کردند که او باید افزایش عرضه داخلی را تشویق کند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از روسیه و عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان پیشی گرفت و در سال ۲۰۱۹ به سومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی مایع تبدیل شد.

اما تولید نفت و گاز ایالات متحده در سال گذشته در بحبوحه همه‌گیری کرونا سقوط کرد و پیش‌بینی می‌شود که حجم داخلی در سال ۲۰۲۱ دوباره کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده