تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۳۶۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز بورس تهران؛

۵ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (دوشنبه، بیست و چهارم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ هزار و ۱۷۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۱۱۴ واحد کاهش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۸۸۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۲ هزار و ۷۹۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۴۱ هزار و ۲۲۸ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه اداره بازار‌های مالی با ۳۵ هزار و ۸۸۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۸ هزار و ۲۴۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۰ هزار و ۶۸۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۲ هزار و ۷۵۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۷ هزار و ۹۹۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با یک هزار و ۸۲۸ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۳۰۰ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۸۵ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۸۷ واحد و شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۰۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۳۷۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲ هزار و ۸۷۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۵۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۶۳۴ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۲۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده