تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۳۶۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان آخرین چهارشنبه آبان ماه؛

چراغ بورس تهران سبز شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیست و ششم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۱۵۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۸۰۵ واحد افزایش، به رقم ۳۸۶ هزار و ۷۵۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۸۳۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۶ هزار و ۶۹۲ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۹ هزار و ۱۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۵ هزار و ۸۵۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۲۷ هزار و ۲۳۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۷ هزار و ۳۵۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۹ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۲۵ هزار و ۵۷۰ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی فناوران با ۲۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تهران با ۳۵۴ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۲۹ واحد، گروه بهمن با ۳۰۲ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۲۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۳۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۴۲۹ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۳۷۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۴۹ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده