تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۳۶۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان آخرین شنبه آبان ماه؛

گروه شیمیایی در صدر نشست

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (شنبه، بیست و نهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۲۳۶ واحد کاهش، به رقم ۳۸۳ هزار و ۵۲۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۲ هزار و ۸۰۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۱۵۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۶۲ هزار و ۴۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۳۶ هزار و ۱۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۴ هزار و ۷۴۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۲ هزار و ۹۶۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۸ هزار و ۹۸۴ معامله به ارزش یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی فناوران با ۴۹۶ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با ۲۳۲ واحد، شرکت سایر اشخاص بورس انرژی با ۱۵۰ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۱۹ واحد و شرکت داده‌گستر عصر نوین‌های وب با ۷۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۴۴۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۳ هزار و ۱۶۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۶۳۴ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۱۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۴۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)


مطالب مرتبط
عناوین برگزیده