تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۳۷۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

عرضه ۱۸ درصد سهام " فارس" در بورس و احتمال تکفیک به سه بلوک

‌می‌متالز - رییس سازمان خصوصی سازی گفت: با موافقت دولت، بلوک ۱۸ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس عرضه و در صورت نبود مشتری در قالب سه بلوک واگذار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین قربان زاده از تصمیم دولت برای فروش بلوکی ۱۸ درصد سهام باقی مانده در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: از همه فعالان و شرکت‌های مرتبط با این صنعت که توان خرید این بلوک را دارند، دعوت می‌شود تا با مراجعه به سایت سازمان خصوصی سازی جهت انجام مذاکرات اولیه اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش ویژه مدیریتی این بلوک، اولویت نخست، فروش کامل این بلوک ۱۸ درصدی است در غیر این صورت احتمال تفکیک به سه بلوک هم منتفی نیست. ارزش پایه بلوک معادل قیمت سهام در تابلو بورس به علاوه اضافه درصدی است که هیات واگذاری تصویب می‌کند.

محمد علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس هم با اشاره به برنامه‌های مسوولان بورس برای بهبود روند بازار گفت: امکان دارد سایر اموال دولت برای فروش، وارد بازار سرمایه شوند. فعلا این پیشنهاد به شورای عالی بورس داده شده و در صورت موافقت، سایر اموال دولت برای فروش در بورس عرضه خواهند شد.

براساس این گزارش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اخیرا" از دولت خواسته اقدام به عرضه ۴ درصد سهام ایران خودرو و سایپا، ۳.۷۵ درصد پتروشیمی خلیج فارس، ۴.۷۷ درصد مخابرات ایران، ۴ درصد فولاد مبارکه و ملی مس و ۲ درصد سهام کشتیرانی کند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده