تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۳۷۶۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دومین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید؛

مسیر معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش یک هزار و ۳۱۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۵۲ واحد کاهش، به رقم ۳۷۵ هزار و ۴۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۳۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴ هزار و ۹۴۶ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۷۴۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۹ هزار و ۲۶۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۲۹ هزار و ۲۷۰ معامله به ارزش یک هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۷۸۵ معامله به ارزش یک هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۱۹ هزار و ۶۱۰ معامله به ارزش یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۲۹۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۷۶۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۵۹۲ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۴۵۸ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت معادن و فلزات با ۲۱۷ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۲ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۱۶۸ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۱۳۸ واحد و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۱۲۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده