تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۳۶۹۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات نخستین روز آذر ماه؛

شاخص کل ۲۰ هزار واحد افزایش یافت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (دوشنبه، یکم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۶۱۲ واحد افزایش، به رقم ۳۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۵ هزار و ۷۴۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳۷ هزار و ۷۴۶ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۴۶ هزار و ۶۹۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۹ هزار و ۳۱۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۹۵۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۷ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۸۵۹ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲ هزار و ۳۷۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۹۱۸ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۸۳۳ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۱۳۰ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی شیراز با ۸۵ واحد، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۷۳ واحد، شرکت مهندسی نصیر ماشین با ۳۰ واحد، شرکت لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با ۲۴ واحد و گروه دارویی برکت با ۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده