تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۳۷۰۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات بورس تهران؛

۴ هزار میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، دوم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲ هزار و ۵۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۸۹ واحد کاهش، به رقم ۳۸۵ هزار و ۴۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۴ هزار و ۴۴۹ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳ هزار و ۱۱۵ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۴۶ هزار و ۶۹۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۹ هزار و ۳۱۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۹۵۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۷ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۸۵۹ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۵۰۹ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۳۷۸ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۶۱۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۲۳۹ واحد و شرکت پلی پروپیلن جم با ۲۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۵۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۵۲۳ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۳۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۸۴ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۲۸۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده