تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۶۳۴
کد خبر: ۲۳۶۷۹۷
سرویس خبر : انرژی
طی ۷ ماهه سال ۹۹ و ۱۴۰۰:

پالایشگاه فرابورسی درباره آمار تولید و فروش فرآورده‌ها توضیح داد

‌می‌متالز - پالایشگاه شیراز در خصوص میزان تولید و فروش فرآورده‌ها طی ۷ ماهه سال گذشته و جاری، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش می‌متالز، پالایشگاه شیراز درخصوص میزان تولید و فروش فرآورده‌ها طی ۷ ماه سال گذشته و جاری، دست به شفاف سازی زد و در جریان معاملات امروز با افت ۲.۴ درصدی قیمت سهام روبرو شد.

براین اساس، حمیدرضا دهقان مدیرعامل "شراز" درخصوص ابهام در میزان تولید و فروش فرآورده‌ها اعلام کرد: در خصوص میزان کاهش تولید نفت سفید و با توجه به اقدامات دولت به دلیل گاز کشی اغلب روستا‌ها و کاهش مصرف داخلی و با توجه به امکان تبدیل این فرآورده به نفت گاز در جهت افزایش تولید سوخت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، معادل حجم فوق به تولید نفت گاز اضافه شده است.

در خصوص فرآورده وکیوم باتوم و امکان تبدیل آن به قیر در این شرکت با توجه به بازاریابی مناسب و فروش قیر در سال جاری از تولید وکیوم باتوم کاسته و به تولید قیر در جهت ایجاد ارزش افزوده بالاتر اضافه شده است. میزان حجم فروش وکیوم باتوم در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اختلاف چندانی ندارد.

در خصوص فرآورده نفتا با توجه به انجام تعمیرات اساسی بر روی واحد بنزین سازی و تولید بهینه بنزین از ابتدای اسفند سال گذشته، درصد زیادی از حجم نفتای مازاد تبدیل به فرآورده بنزین شده که با توجه به افزایش قیمت بنزین در بازار‌های جهانی، تبدیل نفت مازاد به فرآورده مذکور اقتصادی و با افزایش سود بیشتر همراه بود.

جدول مقایسه‌ای تولید و فروش فرآورده‌ها

پالایشگاه فرابورسی درباره آمار تولید و فروش فرآورده‌ها توضیح داد

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده