تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۳۶۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر‌های مهم برای بورس امروز

‌می‌متالز - در حالی که روز گذشته سیگنال‌های مثبتی برای بازار سرمایه وجود داشت باید دید بورس امروز تحت تاثیر چه اخباری است.

به گزارش می‌متالز، در حالی که روز گذشته سیگنال‌های مثبتی برای بازار سرمایه وجود داشت باید دید بورس امروز تحت تاثیر چه اخباری است.

امیرآبادی نماینده مجلس گفت:برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین آن فضای روانی است که به جامعه منتقل می‌شود. در برخی از اقلام مصرفی این ارز حذف شد و کسی متوجه نشد. چون در گذشته هم این یارانه تاثیری در کاهش قیمت‌ها نداشته است و بدست مصرف‌کننده نمی‌رسید.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از وضعیت تورم حکایت از آن دارد که نرخ تورم نقطه‌ای در آبان ماه برابر ۳۵.۷ درصد بوده است که در مقایسه با آبان سال گذشته ۳.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب به عنوان پانصد و نود و ششمین شرکت در بورس پذیرفته می‌شود. این شرکت در ﺑﺨﺶ فلزات اساسی، گروه تولید و طبقه تولید آهن و فولاد پایه با کد صنعت «۲۷۱۰» و نماد ذوب در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می‌شود.

ژاپن اعلام کرد در حال بررسی آزادسازی ذخایر نفتی خود است. قیمت نفت امروز به کمترین رقم در هفت هفته گذشته رسید.

غلامحسین بهمنی، دبیر انجمن تصفیه‌کنندگان شکر گفت: با توجه به فصل عرضه شکر داخل نگرانی از حیث تامین تا پایان سال نداریم. امسال پیش‌بینی می‌شود که تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد. اگر ۲۰۰ هزار تن دیگر شکر وارد شود، بازار شکر همچنان آرام خواهد بود.

سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی برخی دارو‌ها را قطع کرد. فهرستی از آخرین اقلامی که ارز آن از ترجیحی به نیمایی تغییر یافته منتشر شد. این فهرست نشان می‌داد ارز ترجیحی برخی از دارو‌ها حذف شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده