تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۲۳۶۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک پذیره‌نویسی جدید در بازار سهام/ «تجلی» چه زمانی وارد بورس می‌شود؟

‌می‌متالز - آذر ماه قرار است اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه امسال در فرابورس ایران عرضه شود.

به گزارش می‌متالز، بعد از گذشته یک ماه قرار است شرکت جدیدی راهی بازار سرمایه شود. آذر ماه قرار است اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه در فرابورس ایران عرضه شود.

قرار است پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی از طریق عرضه عمومی سه‌شنبه ۲آذر سال ۱۴۰۰ در فرابورس ایران انجام شود.

۱۵ درصد از سهام شرکت تجلی از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی با هر سهم قیمت هزار ریال برای عموم مردم عرضه خواهد شد. شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (۵۱ درصد)، شرکت چادرملو (۱۷درصد) و شرکت گل گهر (۱۷درصد) از دیگر سهامداران این شرکت هستند.

تجلی توسعه معادن و فلزات پیش از این با افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یکی از بزرگترین افزایش سرمایه‌های بورس را به نام خود ثبت کرده است. فعالیت این شرکت در حوزه زنجیره فولاد از معدن تا نورد است.

روز گذشته هم پذیره‌نویسی «تفارس» انجام شد و دو میلیارد سهام شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با قیمت اسمی ۱۰۰ تومان در بازار عرضه شد.

تفاوت پذیره‌نویسی با عرضه اولیه

زمانی که یک سهم در بازار سهام عرضه می‌شود با استفاده از ارزش‌گذاری قیمت آن سهم مشخص می‌شود و در یکی از بازار‌های بورس یا فرابورس عرضه آن انجام می‌شود. نکته مثبت در عرضه اولیه یک نماد در بازار سرمایه قابلیت معامله آن سهم از فردای عرضه در بازار است.

اما پذیره نویسی‌ها با قیمت اسمی ۱۰۰ تومان هستند و پس از اتمام فرآیند، باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال شود. این مرحله ممکن است روز‌ها یا ماه‌ها به درازا بکشد و بعد از آن مورد داد و ستد قرار می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده