تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۳۷۴۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه کنگان:

موضوع تخریب کوه‌های کنگان در قالب توسعه معادن رسیدگی شود

‌می‌متالز - امام جمعه کنگان گفت: موضوع تخریب کوه‌های کنگان در قالب توسعه معادن رسیدگی شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با نکوداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی با تقدیر از قانون گذران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مصوباتی شفاف درباره حدود مسوولیت‌های اجتماعی مناطق صنعتی مصوب کند تا تکلیف مردم و صنعت روشن شود.

وی بیان کرد: مردم مناطق صنعتی مانند کنگان حق دارند به صورت قانونمند و مدون از حقوق واقعی خود برخوردار و از مسوولیت‌های اجتماعی صنعت در قبال شأن نفع ببرند.

خطیب جمعه با تبریک ۵ آذر سالروز تأسیس شجره طیبه بسیج مستضعفین به فرمان امام امت در سال ۵۸ بیان کرد: امروز بسیج به فضل الهی به درختی تنومند تبدیل شده که نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جای جای دنیا ریشه دوانیده است.

محمودی افزود: بسیج یک اندیشه، تفکر، گفتمان و سرمایه‌ای تمام نشدنی است.

وی با بازخوانی جایگاه بسیج در اندیشه و کلام امام و خلف صالح ایشان اظهار داشت: هر کس نسبت به بسیج عناد و دشمنی ورزد یا جاهل است یا دشمن و به تعبیر رهبری معظم انقلاب انکار بسیج، انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

امام جمعه در پایان این بخش با تقدیر از برنامه‌های ارزشمند، متنوع و متعدد در هفته بسیج از فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه تشکر و موفقیت فرمانده حوزه بسیج ثارالله کنگان در کسب رتبه برتر در جشنواره کشوری تبریک گفت.


لزوم توجه به مسائل زیست محیطی


محمودی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی اظهار کرد: صنعت به پیوست‌های زیست محیطی توجه جدی و از تخریب منابع طبیعی و خدادادی اجتناب کنند.

وی با اشاره به نگرانی فعالان محیط زیست شهرستان کنگان در خصوص تخریب کوه‌های کنگان در قالب توسعه معادن گفت: مسوولین مربوطه در چارچوب قانون موضوع را بررسی و در صورت تخلف مانع ادامه این روند شوند.

خطیب جمعه با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با مساله حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مطالبات مهم رهبری و مردم عنوان کرد: مجلس، دولت و دستگاه قضائی انقلابی جلوی زیاده‌خواهی‌ها و مظاهر و مصادیق بارز فساد از جمله حقوق‌های نجومی را بگیرند.

محمودی با اشاره به نزدیک شدن به شروع مذاکرات برجامی و خیمه شب بازی‌های آمریکا و غربی‌ها و نیز محکوم کردن اقدام سخیف آمریکایی‌ها در تحریم چند شهروند ایرانی به بهانه دست داشتن در انتخابات آمریکا گفت: غرب راهی جز پایان دادن به تحریم‌های ظالمانه ندارد و آمریکا باید اشتباهات راهبردی خود را تمام کند.

گرامیداشت و تجلیل از شخصیت دانشمندان هسته‌ای کشورمان شهیدان دکتر فخری زاده و دکتر شهریاری و تاکید بر لزوم ادامه دادن راه آن مفاخر بزرگ علمی از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده