تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۶۲۵
کد خبر: ۲۳۷۳۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
«می متالز» گزارش می‌دهد:

شیوه مدیریت «ومعادن» قابل تحسین است

‌می‌متالز - رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بخش معدن امروز با کمبود زمان و سرمایه مواجه است هرکسی این زمان را صرف و سرمایه گذاری کند، باید مورد تشویق قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، بخش معدن امروز بیش از هر زمان دیگری برای جبران عقب ماندگی‌های خود و اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیازمند سرمایه گذاری است.

متاسفانه در سال‌های اخیر تغییر قوانین و مقررات و وجود بسیاری از مشکلات دیگر موجب دلسردی سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی از حضور در بخش معدن و صنایع معدنی شده است.

اما در این میان شرکتی همچون شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با رویکرد توسعه‌ای و با حمایت سهامداران، وارد میدان شده تا طرح‌های مهم بخش معدن و صنایع معدنی را اجرایی کرده و این بخش را به جایگاه واقعی خود نزدیک کند.

در چنین شرایطی حضور شرکت‌هایی همچون ومعادن برای توسعه بخش معدن ضروری و حیاتی محسوب می‌شود و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان را به سمت توسعه هدایت کند.

ابراهیم جمیلی رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های سرمایه گذار در بخش معدن همچون شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ باید به طرح‌های بزرگ فکر کنند.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند در طرح‌های بزرگ حضور داشته و آن‌ها را اجرا کند. به عقیده بنده باید شیوه مدیریتی این شرکت قابل تحسین است.

جمیلی تصریح کرد: هر کسی که بتواند سرمایه را به سمت و سوی معدن و صنایع معدنی سوق دهد، به اقتصاد کشور خدمت کرده است و ما باید تلاش کنیم شرکت‌هایی مشابه ومعادن وارد فعالیت شوند.

به گفته رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، بخش معدن امروز با کمبود زمان و سرمایه مواجه است هرکسی این زمان را صرف و سرمایه گذاری کند باید مورد تشویق قرار بگیرد.

رفع موانع و حمایت هر چه بیشتر دولت از فعالیت شرکت‌هایی همچون ومعادن می‌تواند مسیر دستیابی به توسعه را کوتاه کند. اما همانطور که اشاره شد باید زیرساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های توسعه‌ای فراهم و دولت نیز با حمایت هرچه بیشتر بر ایجاد هرچه بیشتر چنین شرکت‌هایی کمک کند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده