تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۴۵۱
کد خبر: ۲۴۰۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶ اولویت وزارت صمت برای توسعه سرمایه‌گذاری در تولید/ رشد تولید فولاد در سال ۹۹

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت ۶ محور در اولویت در برنامه وزارت صمت است که برنامه‌های ما براساس این ۶ محور تدوین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین امروز در نشست هم‌اندیشی با نهاد‌های سرمایه‌گذار و هم‌افزایی و تبادل‌نظر برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: دو دلیل ویژه وجود دارد که باید سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد که یکی اشتغال و تولید و دیگری هدایت نقدینگی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آسیب‌های زیادی وجود دارد، در حوزه سرمایه‌گذاری که باید به آن‌ها پرداخته شود، گفت: لذا در حوزه سرمایه‌گذاری ۶ محور را مبنا قرار داده‌ایم که اولین محور اولویت‌ها است که چه رشته فعالیت‌هایی مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد که به طور مشخص تأمین حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات از اولویت‌های ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: یکی از محور‌های مورد توجه ما حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید از ابتدا تا انتهاست، به عنوان مثال؛ در صنعت فولاد در سال‌های گذشته تولید فولاد خام رشد خوبی داشته است و از آن طرف هم ترانسفورماتور تولید می‌شود، اما در میان این زنجیره، ورقه هسته را وارد می‌کنیم.

وی در ادامه به محور چهارم یعنی آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری و امکانات متناسب در کشور توزیع نشده است، لذا یکی از برنامه‌های ما این است که کمبود‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم.

وی همچنین به محور چهارم اشاره کرد و گفت: در این محور موضوع موردنظر ما فراهم کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری است. مثلا به جای اینکه یک معدن را به مزایده بگذاریم، چند معدن به مزایده گذارده شود.

وی به محور پنجم در بخش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این محور به گسترش سهامداری مردم توجه می‌کنیم به عبارت توزیع ثروت را هم در سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار خواهیم داد.

فاطمی امین به محور ششم در سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این محور سعی داریم تا بین ذینفعان یک پروژه همه دست به دست هم دهند تا کار را به سرانجام برسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بنابراین رویکرد در سرمایه‌گذاری و توسعه آن ۶ محور مذکور است که در فعال کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری به آن توجه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده