تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۴۲۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی زنجیره‌ای

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به قم، در جمع فعالان صنعت، معدن و تجارت این استان و در پاسخ به سوال یکی از صنعتگران در خصوص مشکلات سرمایه در گردش، گفت: خبر خوبی که برای تولیدکنندگان و فعالان صنعت، معدن و تجارت داریم، این است که از دو ماه گذشته، وزارت صمت و بانک مرکزی کار مشترکی را آغاز کرده‌اند و آن تامین مالی زنجیره‌ای است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی‌امین افزود: قرار است با هفت بانک تفاهم‌نامه‌ای امضا شود. اما به صورت آزمایشی این کار را با بانک صنعت و معدن آغاز کرده‌ایم.  این تفاهم‌نامه در مصارف مالی بسیار موثر است و حدود ۳۰درصد از مصارف مالی را کم می‌کند و عملا مشکلات انحراف منابع مالی و سرمایه در گردش را تا حد قابل‌توجهی حل و فصل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مراحل آزمایشی روش‌های جدیدی را که طی سال‌های اخیر تحت عنوان تامین مالی زنجیره‌ای، در دنیا مرسوم شده اند، در سال‌جاری کامل کنیم. فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: علاوه بر بانک صنعت و معدن که از قبل تفاهم‌نامه داشتیم، با بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سپه و پارسیان تفاهم‌نامه امضا کرده و خیلی از مباحث را حل و فصل می‌کنیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده