تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۰۸۸
کد خبر: ۲۳۹۶۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر در گفتگو با «می متالز» مطرح کرد:

تا ۱۴۰۴ بزرگترین هلدینگ معدنی کشور می‌شویم

‌می‌متالز - هلدینگ سرمایه گذاری غدیر در نظر دارد در افق ۱۴۰۴ با ورود در بخش‌های مختلف به عنوان بزرگترین هلدینگ معدنی کشور فعالیت کند.

به گزارش می‌متالز، «امیرعباس حسینی» مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در گفتگو با خبرنگار «می متالز» با اشاره به نمایشگاه متافو اظهار کرد: پس از دو سال از همه گیری کرونا، شاید اولین نمایشگاه در این حوزه است در نتیجه دو سال فعالیت شرکت‌ها، رشد آن‌ها و فعالیت‌های خوبی که به ویژه در صنعت فلزات آهنی و غیر آهنی داشتند را می‌توان در نمایشگاه مشاهده کرد.

تا ۱۴۰۴ بزرگترین هلدینگ معدنی کشور می‌شویم

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده بزرگترین ثمره این نمایشگاه تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها آن هم پس از مدت‌ها است. این اتفاق فرصتی را ایجاد تا مدیران به مذاکره پرداخته و شانسی برای توافقاتی آتی برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای باشد.

حسینی با اشاره به حضور شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو بیان کرد: این هلدینگ در یک سال گذشته یکی از بهترین هلدینگ‌های مجموعه سرمایه گذاری غدیر بوده و با عرضه در بازار سرمایه نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان امسال شاهد یکی از بزرگترین عرضه‌های معدنی کشور خواهیم بود. با مجموعه عملکرد و پروژه‌های توسعه‌ای امیدوار هستیم در افق ۱۴۰۴ به بزرگ ترین هلدینگ معدنی کشور تبدیل شویم.

تا ۱۴۰۴ بزرگترین هلدینگ معدنی کشور می‌شویم

وی افزود: در حوزه اکتشاف تمرکز ما بر این شرکت موضوع تجهیز است، کار در برخی معادن که در مزایده‌ها برنده شدیم آغاز شده و یک شرکت تخصصی حفاری را غدیر تشکیل داده و با تجهیز آن کار را شروع کرده، این شرکت یکی از بزرگ ترین شرکت‌های حفاری ایران خواهد بود تا به این بخش از زنجیره معدنی کشور کمک کنیم.

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر با اشاره به اکتشافات عمقی بیان کرد: در حوزه حفاری به تجهیزات جدید مجهز خواهیم شد که تا عمق ۱۸۰۰ متر را آنالیز می‌کند. البته هر پروژه‌ای تابع اقتصاد است و اولویت ما استفاده از معادن روباز است، اما به هر حال سمت حفاری‌های عمیق رفته و برای بهره برداری از این معادن آماده خواهیم شد.

حسینی در پایان تاکید کرد: ما به بحث عناصر کمیاب ورود کرده ایم و پروژه نیکل را در استان فارس داریم که با شناسایی مدل اقتصادی مطلوب کار را آغاز خواهیم کرد.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده