تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۴۱۵۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار استاندار و نمایندگان استان با رئیس جمهور مطرح شد؛

تقاضای روشنفکر برای ارتقای لوداب و پاتاوه/ درخواست سرمایه گذاری ایدرو، هلدینگ‌های وابسته به وزارت دفاع و شستا در کهگیلویه و بویراحمد

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ارتقاء دو بخش پاتاوه و لوداب را از خواسته‌های ۳ دهه اخیر مردم این مناطق عنوان کرد و گفت: دولت برای تکمیل و بهره برداری از جاده پاتاوه-دهدشت تدبیری کند و با اختصاص اعتبار لازم قبل از قیچی روبان افتتاحیه، این جاده را ایمن سازی کند.

انتقاد استاندار از وزرا

به گزارش می‌متالز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نزد رئیس‌جمهور گلایه کرد و گفت: نیرو‌های انقلابی معرفی کرده‌ایم، اما تعلل می‌شود.

سید علی احمدزاده در نشست مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور گفت: کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تغییر مدیران است در همین خصوص مدیرانی جهادی، انقلابی و همسو با دولت به وزارت‌خانه‌ها و سازمان معرفی کردیم، اما برای انتخاب آن‌ها تعلل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در بخش گردشگری، آب، نفت و گاز، معادن و سایر حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌ها باید به کمک توسعه کهگیلویه و بویراحمد بیاید که از دولت سیزدهم می‌خواهیم به کمک استان بیاید و در این زمینه جدی ورود کند.

وی به دستاورد‌های سفر رئیس جمهور و برخی اعضای دولت در نهم مهرماه به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: اعتباراتی خوبی در این سفر برای استان مصوب شد، انتظار ما این است که مساعدت ویژه‌ای برای تخصیص اعتبارات عمرانی به استان شود.

تقاضای روشنفکر برای ارتقای لوداب و پاتاوه

مهدی روشنفکر در این دیدار با اشاره به اینکه رسیدن به توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیر نیست، اظهار داشت: در استان نیز سرمایه گذار بومی توانمند نداریم و سرمایه گذاران بیرون از استان نیز به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها از جمله در حوزه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی استقبال نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود رئیس جمهور دستور فرمائید سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو، هلدینگ‌های وابسته به وزارت دفاع و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نسبت به سرمایه گذاری در استان اقدام کنند.

روشنفکر حاشیه نشینی در یاسوج را نگران کننده دانست و افزود: در کنار شهر ۱۵۰ هزار نفری یاسوج، ۱۰۰ هزار حاشیه نشین وجود دارد و در واقع در مرکز استان حاشیه بر متن غالب شده که دولت در سطح عالی باید ورود کند، زیرا ساماندهی وضعیت موجود از توان استان خارج است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی این را هم گفت که آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر یاسوج رو به فزونی است و فردا روزی شاید نتوانیم این چالش بزرگ اجتماعی را چاره اندیشی کنیم.

روشنفکر خواستار تعامل و همدلی بیش از پیش دولت، مجلس و قوه قضائیه برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم شد و تاکید کرد: در مدت سپری شده از عمر دولت سیزدهم مردم نسبت به دولت اعتماد خاص پیدا کرده‌اند که باید به گونه‌ای عمل کرد که مردم سلب اعتماد نشوند.

روشنفکر ارتقاء دو بخش پاتاوه و لوداب را از خواسته‌های ۳ دهه اخیر مردم این مناطق عنوان کرد و ادامه داد: دولت برای تکمیل و بهره برداری از جاده پاتاوه-دهدشت تدبیری کند و با اختصاص اعتبار لازم قبل از قیچی روبان افتتاحیه، این جاده را ایمن سازی کند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ به تاخیر تکمیل پروژه پاتاوه_ دهدشت اشاره کرد و گفت: نیاز است که دولت برای تکمیل این پروژه اعتبار بیشتری را تزریق کند.

گلایه نفتی نماینده گچساران نزد رئیس‌جمهور

نماینده گچساران و باشت در مجلس هم در این دیدار از عدم تخصیص سهمیه واقعی حق آلایندگی نفتی نزد رئیس‌جمهور انتقاد کرد.

سید ناصر حسینی‌پور اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه‌هایی نیمه تمام در گچساران و باشت وجود دارد که انتظار می‌رود بودجه خوبی برای این پروژه‌ها اختصاص یابد و امیدواریم دولت نگاه ویژه‌ای به این طرح‌ها داشته باشد.
وی بر اختصاص بودجه مناسب برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در مناطق کمتر برخوردار و رعایت عدالت در اختصاص بودجه تاکید کرد و گفت: ضروری بوده طرح‌های اشتغال‌زایی در گچساران و باشت ایجاد و موانع برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در این دو شهرستان برطرف شود.

نماینده مردم گچساران و باشت و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از عدم تخصیص سهمیه واقعی حق آلایندگی نفتی شهرستان که مغایر با قانون سهم ١درصد فروش نفت در مناطق نفت‌خیز به بخش‌های عمرانی و توسعه زیربنایی شهرستان بوده است، گلایه و خواستار پیگیری و حل این موضوع شد.

حسینی‌پور با گلایه از عدم استفاده از استعداد و ظرفیت‌های بالقوه نیروی انسانی استان به ویژه شهرستان گچساران و باشت در کشور، گفت: از رئیس جمهور محترم درخواست داریم با توجه به ظرفیت‌های قوی در حوزه‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و توسعه بخش‌های تولیدی وابسته به نفت و پالایشگاه و کشاورزی در جهت مانع‌زدایی تولید و ایجاد اشتغال پایدار نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های گچساران و باشت داشته باشند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی راه ملت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده