تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۳۹۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی وزارت اقتصاد برای تسهیل سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی ایران برای تسهیل سرمایه گذاری و توسعه همکاری با همسایگان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه حضور یافتند.

احسان خاندوزی با حضور در این گردهمایی، در خصوص لزوم گسترش دیپلماسی اقتصادی و تجارت با کشور‌های همسایه، آمادگی این وزارتخانه را برای رفع موانع قانونی و تسهیل در سرمایه گذاری در کشورمان و توسعه همکاری‌ها با همسایگان مورد تاکید قرار داد.

در این نشست پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص راهکار‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی با همکاری وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌های کشور از جمله مجلس شورای اسلامی پرداخت.

در این نشست سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان نقطه نظرات خود مبتنی بر نگاه میدانی به مروادات تجاری و اقتصادی با هدف رفع موانع در تبادلات اقتصادی با کشور‌های همسایه پرداختند.

بررسی مسائل مرتبط با ارز نیمایی با حضور رییس کل بانک مرکزی

در ادامه برنامه‌های دومین روز از گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، به همراه معاون ارزی این بانک با حضور در این نشست در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با حوزه کاری بانک مرکزی و زمینه‌های ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه با روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه همسایگان به تبادل نظر و رایزنی پرداخت.

مسائل مرتبط با ارز نیمایی، راهکار‌های تسهیل صادرات و تبادلات مالی و راه‌های بهره گیری از ظرفیت تعاملات با کشور‌های همسایه، از جمله مهمترین موضوعات مورد گفتگو در این نشست بود.پ

سفرا و سرکنسول‌های کشورمان در حوزه همسایگان نیز در این نشست دیدگاه و نقطه نطرات خود در خصوص ارتقای مناسبات با همسایگان با محوریت همکاری‌های اقتصادی را مطرح کردند.

روز دوم گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران درکشور‌های همسایه روز یکشنبه با حضور علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن، تجارت، جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در محل وزارت امورخارجه برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده